KESIAN!! Keluarga ini Terpaksa Memberikan Hampir 500g Arak Setiap Hari Kepada Gadis Cacat ini. Namun Bila Tahu Punca Sebenar, Ramai Menitiskan Air Mata 

Sharing is caring!

Tahun ini, gadis ini akan berumur 13 tahun. Ia dilahirkan prematur. Tak berapa lama setelah dilahirkan, ia didiagnosa menderita gangguan gerakan, otot, dan postur yang disebabkan oleh perkembangan otak yang tidak normal.

 

Loading...

Demi kesembuhannya, orang tua gadis ini sudah mengeluarkan banyak sekali uang dan bahkan berhutang ke mana-mana. Tapi sayangnya, kondisi anak mereka tidak kunjung membaik. Ia hanya bisa terbaring di tempat tidur dan seringkali merasa kesakitan.

Kini, karena faktor biaya, ayahnya hanya bisa memberikan arak untuk meringankan rasa sakit yang dirasakan anaknya. Namun, sama seperti obat penahan sakit yang digunakan dalam jangka waktu lama, dosis arak yang diberikan pun semakin lama semakin bertambah. Kini, dosisnya per hari sudah mencapai setengah kilogram!

Kondisi gadis ini juga menyebabkan ia tidak bisa makan sendiri, sehingga tiga kali sehari harus disuapi.

Loading...

Gadis ini juga memiliki seorang adik laki-laki. Adiknya tahu betul bahwa kakaknya itu kesakitan, sehingga ia juga sering memberikan pijatan lembut.

Walaupun sebenarnya nyaris sudah tidak ada harapan, namun anggota keluarganya tetap memperjuangkan hidup gadis ini dan berjanji tidak pernah menyerah.

Sumber: Coco

 

……………………………………….

Lelaki Ini Cedera Parah Diserang Ular Sawa Besar Sepanjang 7 Meter Ketika Pulang Dari Kerja

Seorang lelaki yang juga pengawal keselamatan, Robert Nababan, 37, telah menjadi sasaran seekor ular sawa sepanjang 7 meter yang teramat besar ketika pulang dari tempat kerjanya.

Dalam kejadian yang amat menakutkan itu, Robert dikatakan terserempak dengan haiwan pemangsa itu yang sedang melintas jalan yang sering dia lalui untuk ke tempat kerjanya setiap hari.

Robert yang terkejut dengan keadaan itu telah memberhentikan kenderaannya untuk melihat dan cuba mendekati ular sawa berkenaan. Robert berkata,

“Saya pulang dan melihat ular itu melintas di Jalan Sungai Akar, kemudiannya saya berhentikan motosikal saya serta mendekati ular tersebut.”

Menurut Robert lagi, ketika melalui jalan itu dia tidak keseorangan kerana terdapat dua orang lagi yang turut berhenti dan memerhati ular berkenaan yang sedang melintas jalan.

Robert turut mengaku bahawa hanya dirinya sahaja yang begitu berani mendekati ular yang amat menakutkan itu. Pada ketika itu, ular tersebut secara tiba-tiba telah menyerang dan turut mengigit lengan kirinya.

Robert yang terkejut dengan serangan ular berkenaan telah cuba untuk melepaskan diri sebelum bergelut supaya ular tersebut melepaskan gigitannya.

Akibat serangan ular itu, Robert telah mengalami kecederaan yang parah. Lengan kiri Robert dikatakan telah terkopak kerana digigit ular sawa tersebut. Robert kemudiannya telah dikejarkan ke hospital oleh orang awam untuk mendapatkan rawatan lanjut.

Selain cedera parah, nyawa Robert mungkin tidak dapat diselamatkan lagi sekiranya beliau tidak segera dihantar ke hospital kerana kecederaan akibat gigitan ular tersebut menyebabkan darah robert terkeluar tanpa henti sehinggakan membahayakan nyawanya sendiri.

Difahamkan, kerana gigitan ular sawa itu juga telah menyebabkan urat nadi tangannya telah terputus. Robert dikatakan terpaksa menjalani pembedahan demi untuk menyelamatkan nyawanya.

Orang ramai dikatakan telah berjaya menangkap ular tersebut yang kemudiannya dibunuh dan digantung pada pokok sebagai tontonan kepada orang ramai dan ia menjadi tumpuan kanak-kanak sehingga berani menyentuhnya.

Berita mengenai serangan ular sawa telah kecoh di media sosial selepas beberapa gambar yang dimuat naik oleh saudara kepada Robert Nababan menjadi perhatian ramai.

Rata-rata netizen dilihat begitu terkejut dengan gambar-gambar tersebut yang turut memaparkan keadaan mangsa yang luka parah dan selain gambar ular sawa yang sangat besar itu.

Sharing is caring!

Loading...